26 Temmuz 2010 Pazartesi

Yoğurtlu Lokma

yoğurtlu lokma tarifi

Şimdi oldukça pratik bir tarif ile karşınızdayım. Hani çat kapı bir misafiriniz gelir de çabucak yapılacak bir şeyler ararsınız ya, işte sizler için kolay ama bir o kadar da lezzetli pratik bir tarif; Yoğurtlu Lokma :)

Malzemeler:
- 4 yemek kaşığı yoğurt
- 2 yumurta
- 2 paket kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 3,5-4 su bardağı silme un (200 gr.lık bardak ile)
- Kızartmak için bol ayçiçek yağı

yoğurtlu lokma tarifi

Yapılışı:

1. Öncelikle, malzemeleri temin ettikten sonra unu eleyin.

yoğurtlu lokma tarifi

2. 3,5-4 su bardağı un, 4 yemek kaşığı yoğurt, 2 yumurta, 2 paket kabartma tozu ve 1 tatlı kaşığı tuzu bir kaba koyun.

yoğurtlu lokma tarifi

3. Malzemeleri, orta yumuşaklıkta bir hamur haline gelene kadar yoğurun.

yoğurtlu lokma tarifi

4. Hamuru oklava ya da merdane yardımıyla açın.

yoğurtlu lokma tarifi

5. Açtığınız hamuru baklava dilimi olacak şekilde kesin.

yoğurtlu lokma tarifi

6. Kestiğiniz hamurları kızgın yağda kızartın. Yağlarını almak için kağıt havlu kullanabilirsiniz. Lokmalar kızardıktan sonra servis edebilirsiniz.

yoğurtlu lokma tarifi

Afiyet Olsun! :)

4 yorum:

  1. lokmalar çok lezzetli görünüyor. ayrıca tarifleri adım adım fotoğraflandırmanız tarife olan güven açısından çok önemli ve güzel bir fikir.
    eşim gelsin hemen deneyeceğim. teşekkürler şennur hanım =)

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifinizdeki resimlere her baktığımda karnımın acıktığını hissediyorum,gerçekten çok lezzetli görünüyorlar...
    Ayrıca adım adım çekilen resimlerde gayet hoş..
    Teşekkürler Şennur hanım, tariflerin devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. aman be şennnuuur kim ne güzel olmuştur kız. AYŞE

    YanıtlaSil
  4. Tarifiniz için teşekkür ederim.
    Bu tarifi ararken karşıma sürekli lokma tatlısı tarifi çıkmasından bunalmıştım.
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil