28 Temmuz 2010 Çarşamba

Köy Ekmeği

köy ekmeği

Köyde bulunduğum 1 hafta süresince annemin yaptığı köy ekmeklerinin yapılışını izleme fırsatım da oldu ve bunu sizler için elimden geldiğince fotoğrafladım ve tarife dökmeye çalıştım. Çünkü annem artık alışmış her şeyi karardan yapıyor. Hatta herşeyin ölçüsünü öğrenmeye çalışırken ona biraz zor anlar yaşattım ama sonunda nefis köy ekmeklerini yemek her şeyden güzeldi :) İsterseniz tarife geçelim.

Malzemeler:
- 5 kg. un (5 ekmek için. annemin tarifini bozmak istemedim. Siz 1/5 oranında 1 ekmek için uygulayabilirsiniz.)
- 1 ekmek mayası (42 gr.lık)
- 1 ekmek hamuru (normalde bir önceki yapılışından kalan ekşi hamur kullanır.)
- 1 avuç tuz
- Aldığı kadar ılık su :)

Yapılışı:

1. 42 gr.lık mayayı suyla ıslatın ve 5 kg. elenmiş una ilave edin. Daha sonra 1 avuç tuz ve fırından aldığınız 1 ekmek hamurunu ekleyin. Aslında ekmek hamuru yerine, köyde sürekli ekmek yapıldığı için bir önceki yapılışından ayrılan ekşi hamur kullanılmaktadır. İlk defa yapıldığı için fırından alınan ekmek hamurunu kullanabilirsiniz.

köy ekmeği

2. Hepsini yoğurun ve üzerini kalın bir bezle örtüp kabarmasını bekleyin.

köy ekmeği

3. Hamuru 5 tepsiye göre bölün ve yağlanmış tepsilere koyun.

köy ekmeği

4. Hamuru elinizle tepsiye göre şekillendirin. Tekrar üzerlerini kalın bir bezle örtüp kabarana kadar tekrar bekleyin.

köy ekmeği

- Bu sırada oğlum Emre anneannesine yardım ederken :)

köy ekmeği

5. Ekmekleri fırına atmadan önce 4-5 yerinden bir bıçak yardımıyla delin ve tepsileri, önceden kızdırılmış fırına koyun. Tabi bunun da sırrı toprak köy fırınındadır :)

köy ekmeği

6. 20 dakika sonra öndeki tepsilerle arkadaki tepsiler yer değiştirilir ve bundan sonra ekmekler kızarana kadar, yaklaşık 40 dakika, toplamda 1 saat olacak şekilde fırında bekletilir.

köy ekmeği

Afiyet Olsun! :)

1 yorum:

  1. yenilikçi şennur siten harika olmuş faruğa selam söyle METİN

    YanıtlaSil